FAQ items aan het laden...
Railroad2024-01-31T10:01:07+01:00
  • Rail trailer flatbed
  • Rail Road rupskranen CX85
  • Rail trailer Container en ballastbox
  • Rail Road krollen
  • Zelfrijdende railtrailer
  • Manirail railtrailer
  • Zelfrijdende Railtrailer met container
  • Zelfrijdende railtrailer met vrachtwagen
  • Rail dumper
  • Rail Road ATV

Spoorwegmachines

Unieke machines voor op en rondom het spoor.

AMT Rail Road ontwikkelt, produceert en levert unieke oplossingen voor op en rondom het spoor. De machines worden samen met u ontwikkeld en vervolgens gebouwd naar uw wensen, eisen en gestelde wet- en regelgeving.

Railtrailers (Flatlorries)

AMT Rail Road ontwikkelt lorries voor zowel standaard als speciale toepassingen. Vlakke lorries met twistlocks of containers maar ook diepladers of draaibare plateau’s en kippers. Van 14 tot 29 Ton, geremd en goedgekeurd volgens EN-15954. Onze standaard lorries zijn vaak uit voorraad leverbaar met een gunstige prijs-kwaliteit verhouding.

Zelfrijdende en modulaire trailers

De zelfrijdende railtrailers van AMT zijn modulair ontworpen. Hierdoor zijn bijna alle opties uitwisselbaar met de niet aangedreven spoortrailers.
De Hydraulisch powerpack (HPU) is verkrijgbaar als verbrandingsmotor, hybride of volledig elektrisch!

Rupskrollen

De veelzijdige rupskrollen 85RR (10T) en 145RR (20T) zijn ideaal voor lastig bereikbare plaatsen of situaties waarbij de stabiliteit gegarandeerd moet worden. De machines zijn uitgerust met vast gemonteerde hydraulisch aangedreven spoorassen. Af-fabriek geschikt voor meter-, normaal en tramspoor door een enkele wielwissel.

Krollen

De TW160, 165 (20T) en TW180 (22T) zijn voorzien van een uiterst stabiel en robuust spoorwegsysteem. Vast gemonteerd met optioneel snel-wisselsysteem voor smal, normaal en tramspoor.

E-Krollen

De samen met BAM en ELEO ontwikkelde E-krol is het eerste product met de accupakketten van AMT Zero Emission. Dit maakt een besparing van 55.000 kg aan CO₂ voor BAM Infra mogelijk.

Door middel van 4×60 kWh accupakketten is de E-krol in staat om tot 8 uur zelfstandig actief op het spoor te zijn. Wanneer de E-krol werkt met 2 accupakketten, terwijl de andere pakketten aan het laden zijn, kan de E-krol zelfs langer door werken.

De modulaire en uitwisselbare accupakketten bieden BAM de mogelijkheid om de accupakketten met meerdere machines te delen in het machinepark.

Railroad dumpers

De Railroad dumpers combineren prestaties en veiligheid voor maximale efficiëntie. De compacte bouwwijze zorgt er voor dat de machine ook buiten spoor nog voor 100% inzetbaar is. Het spoorsysteem is zo ontworpen dat men eenvoudig en zeer snel kan in- en uitsporen.

Railroad ATV/Quad

De Railroad ATV’s zijn ontworpen om het werk op en rondom het spoor efficiënter en gemakkelijker te maken. ATV’s worden sinds lange tijd ingezet onder andere bij werkzaamheden op ruw terrein zoals waterschap- en bosbeheer. De bediening is betrekkelijk eenvoudig, de techniek is robuust en onderhoudsinterval is laag.

Manirail

Deze multifunctioele 360 graden roterende telescoop machine biedt de gebruiker een transportmiddel, verreiker, hijskraan en hoogwerker in één. De compacte railconversie zorgt er voor dat de machine een maximale werkbereik heeft. Een uitgebreide besturing met ingebouwde veiligheid en controle functies zorgen voor een ergonomische bediening.

E-MAXI

De Zagro E-MAXI is ontworpen met het doel om u zo efficiënt mogelijk te laten werken. De E-MAXI maakt het verplaatsen van locomotieven en wagons eenvoudig werk voor één persoon. Dit is mogelijk door middel van de afstandsbestuurbare bediening. Hierdoor is het werk veilig en effectief. Vanwege de elektrische aandrijflijn gebeurt dit zonder uitstoot en is er minimaal onderhoud vereist. Daarnaast is de E-MAXI gemakkelijk te manoeuvreren door de all-wheel steering en de mogelijkheid om de wielen 130 graden te draaien. De E-MAXI is in verschillende specificaties beschikbaar.

Terberg Shunter

Na de E-MAXI XXL is de Terberg/Zagro RR222/282 de volgende stap in de rangeertechniek. Dit is een voertuig die het mogelijk maakt om tot 2800 T aan trekgewicht te verplaatsen. Dit is het hoogste trekgewicht van alle rail-weg voertuigen van Zagro.

De cabine bevat 2 stoelen in tegengestelde richting wat optimaal zicht voor het rangeren oplevert. Daarnaast geeft het gebruik van Zagro spoortechniek ook de mogelijkheid voor afstandsbestuurbare bediening op het spoor buiten de cabine wanneer dat nodig mocht zijn. De instrumentenpanelen in de cabine maken met behulp van camera’s insporen eenvoudig werk.

Unimog Shunter

De UNIMOG is een voertuig met veelzijdigheid als doel. Zowel op de weg als op het spoor biedt de UNIMOG vele mogelijkheden. Dit platform gecombineerd met de techniek en spoortoepassingen van Zagro, zorgt voor een machine die speciaal aangepast kan worden naar de specifieke wensen van de klant.

Lasbussen

Door middel van de AMT-ZAGRO uitrusting, is de Sprinter snel en gemakkelijk inzetbaar op zowel weg als op het spoor. De Mercedes Sprinter kan met gesloten opbouw of open bak geleverd worden. Daarnaast is er ook de keuze voor een enkele of dubbele cabine.

Bovenleidingmontagevoertuigen

Voor werkzaamheden aan bovenleidingen voor spoorwegen, trambanen en metrolijnen, kunnen de vrachtwagens uitgevoerd worden met:

  • Verschillende kranen en werkbakken
  • Waterpas-stelinrichting wat veilig werken op hoogte mogelijk maakt doordat het voertuig horizontaal blijft
  • Spoorgeleidestel dat geschikt is tot 80 km/uur op het spoor
  • Isolatie tot 1500V voor veilig werken aan bovenleidingen met spanning
  • Additionele opties, zoals een extra cabine, rijden vanuit de hoogwerkerbak, meetsystemen en gereedschapskisten, behoren tot de mogelijkheden
bovenleiding montagevoertuigen
railreinigingsvoertuigen

Railreinigingsvoertuigen

Voor het reinigen van spoor en trambanen kunnen de chassis van AMT-ZWEIWEG uitgerust worden met verschillende reinigingsinstallaties zoals spoorgroefreinigers en kolkenzuigers. Deze reinigingsinstallaties maken gebruik van krachtige hogedruk watersproeiers, zodat zand en ander vuil
loskomt, waarna het opgezogen wordt.

Servicevoertuigen

Om het gebruik van het spoornetwerk te optimaliseren, is het rekening houden met de spoorcondities essentieel. Met de voertuigen van AMT-ZWEIWEG is het mogelijk om alle nodige apparatuur voor metingen en onderhoud in een voertuig mee te nemen. Hierdoor kan bijvoorbeeld de staat van het spoornetwerk nauwkeurig in kaart gebracht worden en kunnen slijp en/of herstel werkzaamheden worden uitgevoerd.

AMT Zweiweg Vrachtwagens
calamiteitenvoertuigen

Calamiteitenvoertuigen

Voor rerailing of recovery van trams of andere spoorvoertuigen heeft AMT-ZWEIWEG de juiste apparatuur en gereedschappen. De opbouw kan specifiek ingericht worden zodat de spoorvoertuigen zo snel mogelijk onderweg of afgevoerd kunnen worden naar de werkplaats. De flexibiliteit van de voertuigen die op de weg en op het spoor naar de locatie kunnen, zorgt voor zo min mogelijk oponthoud.

Lichte chassis & pick-ups

Voor inspecties of het transport van personen of materieel naar werkzaamheden op het spoor, heeft AMT-ZWEIWEG pick-ups en lichte vrachtwagens. Deze voertuigen bieden een veilige en gemakkelijke optie om personen en materieel te vervoeren. Zowel gesloten opbouw als open bak zijn mogelijk. Andere opties naar wens van de klant, zoals een kraan of laadplatform behoren tot de mogelijkheden.

railsmeerwagen

Trensformer

De Trensformer is ontworpen om bestaande voertuigen eenvoudig en multifunctioneel op het spoor in te zetten. De trailer is leverbaar in verschillende afmetingen en voor verschillende toepassingen. De wiel aangedreven Trensformer is geschikt voor bouw machines zoals heftrucks, shovels, kranen, trucks. De hydraulisch aangedreven Trensformer is geschikt voor onder andere rupskranen of speciaalwerktuigen.

Spoorwielen en machineonderdelen

Voor sommige werkzaamheden zijn speciale aanpassingen nodig. Of het nu gaat om een complete ombouw, modernisering of revisie, herprofilering of het leveren van nieuwe onderdelen. Bij AMT bent u aan het juiste adres. Daarnaast zijn wij NEN-EN15085-2 CL1 gecertificeerd. Dat wil zeggen dat wij mogen ontwerpen en produceren volgens deze norm.

Download hier de AMT Railroad brochure

Download hier de ZAGRO brochure

Heeft u een vraag voor ons?

Vul dan het contactformulier in en druk op de verzend knop!

Rail nieuws

Het laatste nieuws over onze spoorwegen projecten

Retrolift E-krol

Retrolift E-krol De ‘sleuteloverdracht’ van deze Atlas TW180sr aan de BAM is een feit! Volledig ge-retrofit naar een elektrische aandrijflijn met wisselbare batterijpakketten. In onze samenwerking

Go to Top