UNIMOG WERKVOERTUIGEN

De UNIMOG is een voertuig met veelzijdigheid als doel. Zowel op de weg als op het spoor biedt de UNIMOG vele mogelijkheden. Dit platform gecombineerd met de techniek en spoortoepassingen van Zagro, zorgt voor een machine die speciaal aangepast kan worden naar de specifieke wensen van de klant. De UNIMOG is inzetbaar voor rangeren, spoorwerkzaamheden, onderhoudswerkzaamheden, schoonmaken van spoor en berm maar kan ook gebruikt worden voor rerailing en recovery. Afhankelijk van de benodigde taken, zijn er vele opties verkrijgbaar om de UNIMOG mee uit te rusten. Het voertuig is inzetbaar op tram, metro en heavy rail.

Opbouwmogelijkheden

Aangezien de UNIMOG meerdere doeleinden
kan dienen, is er een breed scala aan
opbouwmogelijkheden verkrijgbaar.
–  Kraan en werkbak opbouw
– Groenonderhoud zoals maaien
– Stofbestrijding
– Veeginstallatie
– Winterdienstuitrusting met sneeuwploeg
– Gesloten opbouw met berging voor apparatuur voor noodhulp & calamiteiten
– Open laadbak

Technische specificaties:

  • UNIMOG U423 & U430
Maximum trekgewicht:
Maximale snelheid:
1000T (afhankelijk van hellingshoek, boog en verkanting van het spoor)
40 km/uur zonder trekgewicht en 25 km/uur met trekgewicht
  • Enkel-as geleidestel:
Spoorwielen:
Spoorwijdte:
Minimale boogstraal:
Ø 400 / Ø136 mm
1435 tot 1676 mm

~ 50 / 35 m(afhankelijk van wielbasis)

  • Bogie/ draaistel spoorgeleiding systeem:
Spoorwielen:
Spoorwijdte:
Minimale boogstraal:
∅ 230 mm
1435 tot 1676 mm

~ 17 m (afhankelijk van wielbasis)

  • Hoogrijder:
Spoorwielen:
Spoorwijdte:
Minimale boogstraal:
∅ 400 mm
1000 tot 1435 mm

~ 35 m (afhankelijk van wielbasis)