UNIMOG WERKVOERTUIGEN
De UNIMOG is een voertuig met veelzijdigheid als doel. Zowel op de weg als op het spoor biedt de UNIMOG vele mogelijkheden. Dit platform gecombineerd met de techniek en spoortoepassingen van Zagro, zorgt voor een machine die speciaal aangepast kan worden naar de specifieke wensen van de klant. De UNIMOG is inzetbaar voor rangeren, spoorwerkzaamheden, onderhoudswerkzaamheden, schoonmaken van spoor en berm maar kan ook gebruikt worden voor rerailing en recovery. Afhankelijk van de benodigde taken, zijn er vele opties verkrijgbaar om de UNIMOG mee uit te rusten. Het voertuig is inzetbaar op tram, metro en heavy rail.
Opbouwmogelijkheden
Aangezien de UNIMOG meerdere doeleinden
kan dienen, is er een breed scala aan
opbouwmogelijkheden verkrijgbaar.
– Kraan en werkbak opbouw
– Groenonderhoud zoals maaien
– Stofbestrijding
– Veeginstallatie
– Winterdienstuitrusting met sneeuwploeg
– Gesloten opbouw met berging voor apparatuur voor noodhulp & calamiteiten
– Open laadbak
Technische specificaties:
- UNIMOG U423 & U430
Maximale snelheid:
40 km/uur zonder trekgewicht en 25 km/uur met trekgewicht
- Enkel-as geleidestel:
Spoorwijdte:
Minimale boogstraal:
1435 tot 1676 mm
~ 50 / 35 m(afhankelijk van wielbasis)
- Bogie/ draaistel spoorgeleiding systeem:
Spoorwijdte:
Minimale boogstraal:
1435 tot 1676 mm
~ 17 m (afhankelijk van wielbasis)
- Hoogrijder:
Spoorwijdte:
Minimale boogstraal:
1000 tot 1435 mm
~ 35 m (afhankelijk van wielbasis)